Doorgaan naar hoofdcontent

Omelet met tomaat, ui en mozzarella

Omelet met tomaat, ui en mozzarella


Een lekkere lunch die goed vult.
Ik wilde een soort van roerei gaan maken met kleine tomaatjes, het werd toch een soort van omelet omdat ik ook nog mozzarella in de koelkast vond.

Wat je nodig hebt voor 2 personen :

  • 10 gehalveerde kleine tomaatjes
  • 1 ui in stukjes gesneden
  • 4 geklutste eieren
  • flinke snuf kerriepoeder
  • 1 eetlepel italiaanse kruiden
  • 1 bol mozzarella in plakken gesneden
  • peper, zout en olijfolie

Wat je gaat doen:

Verhit in een koekepan een scheutje olijfolie en voeg de tomaat en de uit toe. Bak dit even aan en voeg ondertussen de kerrie en italiaanse kruiden aan je geklutste eieren toe en kluts alles nog even goed door elkaar.  Giet je eiermengsel over de tomaten en uien heen en draai het vuur laag, laat het ei stollen en verdeel dan de mozzarella eroverheen. Als je ei helemaal gestolt is draai je hem heel even om in de pan. Ik doe dit altijd met behulp van een bord, die zet ik op de kop op de pan en draai dan de pan om, dan heb je het op het bord liggen en dan laat je het zo weer van het bord in de pan glijden. Heel even maar en dan weer uit de pan halen, Verdeel hem door de helft en serveer meteen.

eet smakelijk!

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Koolraap met sausje van oma

Een tijdje geleden bedacht ik me dat ik nog nooit zelf koolraap had klaargemaakt, in de zin van gekookt,tijd om verandering in te brengen, maar gewoon gekookte koolraap is ook maar gewoon...een sausje erbij is natuurlijk wel lekker. ik noem het een sausje van oma omdat er maizena inzit,herinnering aan vroeger. Het resultaat was voor herhaling vatbaar.

wat je nodig hebt:


1 koolraap
200 ml melk
1 eetlepel maizena
nootmuskaat, zout en peper naar smaak

wat je gaat doen :

Koolraap schillen en in plakken snijden en hiervan "patat" snijden, in een pan met water aan de kook brengen ( eventueel wat zout toevoegen) en beetgaar koken.Tijd is afhankelijk van hoe dik en groot de stukjes zijn, ik heb ze denk ik een kleine 10 minuten gekookt. Als de koolraap bijna gaar is een pannetje met melk op het vuur, roer hier de maizena en laat het zachtjes aan de kook komen, goed blijven roeren tot het geheel dikker wordt tot een mooie saus, hier voeg je naar smaak peper en zout en nootmuskaat aan t…

Vlierbessenjam met kaneel en gember

Wat een eer om het 200ste recept te mogen plaatsen :-D Nu maar hopen dat jullie hem lekker genoeg vinden.
De vlierbesjes waren nog niet op, dus ben ik nog even de keuken in gedoken voor een tweede jammetje! Het resultaat is een lekkere, herfstachtige jam (en een paarsgestippelde vloer, omdat ik in een besje ben gaan staan, oeps).



Voor 3 a 4 potten heb je nodig:

- 500 gram vlierbessen, uitgezocht en gewassen (zie vorige recept voor meer info)
- 500 gram geleisuiker
- 1 zakje vanillesuiker
- 1 appel, geraspt
- 3 bolletjes stemgember, fijngehakt
- 2 eetlepels gembersiroop
- 2 volle theelepels kaneelpoeder
- scheutje limoensap

Doe alle ingrediënten in een pan en breng al roerend aan de kook. Laat het geheel vervolgens op laag vuur nog 15-20 minuten doorkoken.
Drie grote, of vier kleinere, schone, droge potten warm maken, vullen met de hete jam en op z'n kop neerzetten.
Donker bewaard zo'n 6 - 12 maanden houdbaar. Hoeft na openen de koelkast pas in.

Gezonde start : smoothie van karnemelk & banaan, chiazaad & havermout

Een gezonde start van de dag, makkelijk, lekker en voedzaam!
Als je bij het lezen van de titel nu denkt dat het door de karnemelk niet zoet gaat zijn dan heb je het helemaal mis! De toevoeging van banaan en rozijnen maakt het lekker zoetig!
Wat je nodig hebt voor 1 smoothie :

150 ml karnemelk
3 eetlepels havermout
1 eetlepel chiazaad
1 banaan
snufje kaneel
3 eetlepels rozijnen
blender

Wat je gaat doen :

De banaan in plakjes snijden, alles in de blender stoppen en blenden maar.Schenk het in een glas en je ontbijt is klaar :) eet of beter gezegd, drink smakelijk!

Het wordt een dikke smoothie dus als je daar niet van houdt kun je meer karnemelk toevoegen.

Meer smoothierecepten vind je hier

bloemkoolpuree

Een variatie op aardappelpuree en lekker dat het is....

Ik heb een recept gevonden op lowcarbchef en dat heb ik nu meerdere keren gemaakt met steeds weer wat toevoegingen tot het voor mij helemaal naar tevredenheid was. Recepten van anderen zijn voor mij vaak een leidraad, tijdens het koken bedenk ik nog wat ik nog kan toevoegen of weglaten. Uiteindelijk denk ik voor nu dat dit erg lekker is.

Wat je nodig hebt voor 2 personen :
bloemkoolnootmuskaat (naar smaak)3 teentjes knoflook4 eetlepels boter1 eetlepel italiaanse kruiden1 dessertlepel uienpoederolijoliepeper en zout Wat je gaat doen :
Kook de bloemkool gaar in ongeveer 10 minuten, Tijd even in de gaten houden, misschien iets langer, ik vind dat het nogal eens verschilt....maar het is de bedoeling dat hij vrij zacht is.  Giet dan de bloemkool af en stamp deze fijn, Voeg de nootmuskaat, knoflook, italiaanse kruiden en uienpoeder en de boter toe en mix alles met een mixer tot je een enigszins gladde massa hebt. Voeg peper en zout naa…

Banenbrood zonder toegevoegde suikers

voor dit lekkere brood ( +/- 12 plakjes) heb je nodig :

- bakvorm + olie/boter om in te vetten
- blender
- 3 bananen
- 4 eieren
-50 gram havermout
-75 gram amandelmeel
-75 gram kokosmeel
-zakje bakpoeder
-1 eetlepel kaneel
-snufje zout

Wat je gaat doen :

Verwarm de oven voor op 160 graden (hetelucht) en vet de bakvorm in.
Maal de havermout fijn in de blender en voeg dan de eieren, de bananen en de kaneel toe.
Meng in een kom het kokosmeel en amandelmeel en bakpoeder door elkaar. Roer hier de inhoud van de blender doorheen en giet het in de bakvorm.Zet de bakvorm in het midden van je oven en bak het overheerlijke brood in ongeveer 45 minuten gaar. Prik met een satéprikker in je brood om te kijken of hij gaar is, is de satéprikker droog dan is je brood gaar. Houd tijdens het bakken de kleur in de gaten, ik heb het na een minuut of 20 afgedekt met alufolie, zo voorkom je dat het brood verbrand. )Het wordt niet echt hoog, misschien probeer ik de volgende keer nog een zakje bakpoeder extr…